NASZE STRONY WYKORZYSTUJĄ PLIKI COOKIES

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Więcej informacji znajdziecie Państwo w naszej polityce cookies.


| Ochrona danych osobowych


31 sierpnia 2020 roku

Relacja z udziału w targach przemysłu spożywczego Wagri 2020



Przekazujemy relację Wicekonsula Karola Pęczaka (Konsulat Generalny RP w Kantonie) z przebiegu targów przemysłu spożywczego Wagri 2020 w Chinach:

 

W dniach 20-22 sierpnia 2020 r. w Kantonie, w chińskiej prowincji Guangdong, miała miejsce kolejna edycja targów przemysłu spożywczego Guangzhou World Agricultural Expo (Wagri 2020). Wydarzenie odbywało się w centrum wystawienniczym Guangzhou Poly World Trade Center Expo i zgromadziło prawie 250 wystawców, głównie z Chin, ale również m.in. z Polski, Filipin, Tajlandii, oraz Wietnamu.

Konsulat Generalny RP w Kantonie był inicjatorem uczestnictwa Polski w Wagri 2020, a także brał czynny udział w przygotowaniach do targów oraz w obsłudze stoiska narodowego zorganizowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Ze względu na wprowadzenie restrykcyjnych ograniczeń w osobowym ruchu międzynarodowym związanych z zagrożeniem epidemicznym, polskie firmy uczestniczyły w targach w trybie on-line.

Uczestnictwo polskich podmiotów w Wagri 2020 składało się z następujących modułów:

  1. Spotkania bilateralne w trybie on-line firm polskich z potencjalnymi importerami z Chin, które odbywały się w ustalonych sesjach w dniach 11-14 sierpnia br. Łącznie odbyło się ok. 60 takich spotkań;
  2. Polskie stoisko na targach zorganizowane przez KOWR i obsługiwane przez Konsulat. Podczas targów na stoisku dystrybuowane były materiały informacyjne przesłane przez większość wystawców, a także prezentowane były próbki produktów. Podczas targów zebranych zostało ok. 40 zapytań importowych;
  3. Spotkania bilateralne ad hoc organizowane w trybie on-line w pierwszym dniu targów. Na obszarze wystawienniczym targów wydzielono powierzchnię przeznaczoną do spotkań B2B. Organizatorzy zapewnili tłumaczy angielsko-chińskich dla każdego polskiego eksportera oraz środki techniczne do połączenia on-line. Przedział czasowy dla spotkań z polskimi firmami wyznaczono od godziny 15:00 do 17:00. Do odbycia spotkań zachęcani byli przedstawiciele chińskich firm odwiedzających polskie stoisko.

Informacje dotyczące Guangzhou World Agricultural Expo można znaleźć na stronie: https://www.wagrichina.com.

Efekty promocyjne:

  • Podkreślenie roli Polski jako kraju o bardzo atrakcyjnej ofercie eksportowej przemysłu spożywczego, a także kraju aktywnie działającego na rynkach międzynarodowych;
  • Ogólna promocja Polski i dotarcie do grona chińskich przedsiębiorców z informacją o potencjale polskiej gospodarki i polskiego przemysłu spożywczego, a także o możliwościach współpracy handlowej i inwestycyjnej z podmiotami z Polski;
  • Nawiązanie kontaktów z firmami potencjalnie zainteresowanymi nawiązaniem współpracy handlowej i inwestycyjnej z przedsiębiorstwami z Polski.

Wnioski:

Udział w targach należy uznać za udany. Była to doskonała okazja do prezentacji potencjału polskiej gospodarki oraz polskiej oferty eksportowej, szczególnie w branży spożywczej. Bardzo wysoko należy ocenić organizację stoiska przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, a także zaangażowanie organizatorów wydarzenia w przygotowanie spotkań bilateralnych dla polskich eksporterów.

Polski pawilon na Wagri 2020 należał do największych i najbardziej widocznych stoisk tych targów, co pomogło w podniesieniu efektywności działań promocyjnych. Wysoka aktywność polskich przedsiębiorstw na tutejszym rynku ma szczególne znaczenie w obecnych czasach pandemii, która doprowadziła do zerwania wielu łańcuchów dostaw, w tym tych prowadzących na rynek chiński. Aktywne uczestnictwo w targach, takich jak Wagri 2020, może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży eksportowej z Polski do Chin i zdobycia przez polskich eksporterów większego udziału w tutejszym rynku.

Pomimo braku możliwości osobistego udziału polskich przedsiębiorstw w Wagri 2020, co jest najbardziej efektywną formą uczestnictwa, organizatorzy targów stworzyli możliwość przeprowadzenia spotkań z potencjalnymi importerami z Chin. Sesje spotkań on-line otworzyły przed polskimi firmami możliwości zainicjowania kontaktów biznesowych przed dalszymi, bardziej intensywnymi działaniami już po ustąpieniu pandemii.