NASZE STRONY WYKORZYSTUJĄ PLIKI COOKIES

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Więcej informacji znajdziecie Państwo w naszej polityce cookies.


| Ochrona danych osobowych


23 lutego 2013 roku

ZMIANA W ORGANIZACJI RUCHU W ZWIĄZKU Z BUDOWĄ DTŚ W GLIWICACH



Trwa budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, a także dwóch ostatnich odcinków w Zabrzu – od zabrzańskiego węzła z ul. De Gaulle’a do granicy z Gliwicami. Realizacja DTŚ w Gliwicach podzielona została na dwa odcinki. Pierwszy – oznaczony jako G1 – o długośći około 2,8 km prowadzi od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Na tym fragmencie DTŚ zaprojektowano 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz nad autostradą A1 i most nad rzeką Kłodnicą. Wykonawcą realizowanej inwestycji jest firma SKANSKA S.A. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2012 r. i potrwa do sierpnia 2014 r.

Na tym odcinku zaprojektowano 14 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, kładek technologicznych, a także tunel o długości 493 m, którym trasa średnicowa przejdzie pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Wykonawcą odcinka G2 jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. Realizację inwestycji rozpoczęto w styczniu 2013 r., a planowane ukończenie robót budowlanych – to grudzień 2014 r.

Inwestorem zastępczym, który pełni zarazem funkcję nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi odcinkami trasy jest firma Drogowa Trasa Średnicowa S.A. z siedzibą w Katowicach. Budowa obydwu gliwickich odcinków „średnicówki” ma kosztować ogółem 1,2 miliarda złotych. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską. Pozostałe środki pochodzą z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, z państwowej rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta.

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach odciąży ulice miejskie, ułatwi dojazd do centrów innych miast oraz dotarcie do licznych i ważnych placówek w Gliwicach m.in.: Centrum Onkologii i Politechniki Śląskiej. Gliwicka część DTŚ to ostatni fragment drogi o długości 31,3 km, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice – Gliwice.

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej to ogromna inwestycja, której realizacja wiąże się z koniecznością czasowego zamykania niektórych ulic w mieście. Pierwsze istotne zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone już w marcu.

Pliki do pobrania
Harmonogram planowanych objazdów